
Holocaust
Jak zprostředkovat žákům co nejefektivněji téma holocaust? Tomuto tématu jsme s deváťáky věnovali v dějepise spoustu času. Napadlo mě, že by bylo zajímavé žáky seznámit i s četbou s touto tematikou - Čtením ke kritickému myšlení. Oslovila jsem s tímto nápadem slečnu knihovnici Zdislavu Klodnerovou, která mi pomohla vybrat 5 knih - Deník Anny Frankové, Chlapec v pruhovaném pyžamu, Svědkové z továrny na smrt, Transport za věčnost a Labyrint nedokončených setkání.
Jak tato "dvouhodinovka" strávená v knihovně vypadala? Žáci byli rozděleni do skupinek po 5 a každá skupina měla za úkol vyplnit pracovní list. Na tomto pracovním listě byla vždy ukázka z knihy a k ní různé úkoly (můžete si prohlédnout). Druhou hodinu následovala reflexe, kdy vždy každá skupina prezentovala vybranou knihu a povídali jsme si o ní.
Závěrem bych chtěla moc poděkovat slečně knihovnici Zdislavě Klodnerové, která mi s projektem moc pomohla. Dokonce vypracovala dva pracovní listy a zúčastnila se i reflexe.
Je smutné, že když chce člověk žákům zprostředkovat hrůzy druhé světové války, vypukne v Evropě válka o Ukrajinu...