
Den pro Ukrajinu
13.3.2022 | Drahomíra ChadimováJsou dny slunečné, ale i zamračené- stejně jako barvy na ukrajinské vlajce.
Jsou dny slunečné, ale i zamračené- stejně jako barvy na ukrajinské vlajce.
V pátek 25.2. se v naší třídě konal projektový den Slavíme masopust. Cílem projektu bylo seznámit se s lidovými zvyky a tradicemi a také si užít trochu zábavy, která k masopustu patří. Děti si vyrobily masky, zhlédly pohádku Jak to bylo o masopustu, v pracovním listu si přečetly o masopustních dnech a jaké tradiční maškary patří do masopustního průvodu. Po splnění všech úkolů jsme se přesunuli do tělocvičny, kde si děti zahrály, zasoutěžily a zatancovaly. Ve třídě potom proběhla volba a ocenění nejlepších masek a ještě zbyla chvilka na společné hry. Masopustní den jsme si všichni užili.
V pátek 11.3. jsme navštívili Centrum technického vzdělávání Půda při Městské knihovně v Poličce. Děti se učily pozorovat, porovnávat a třídit různé přírodniny - větvičky jehličnatých i listnatých stromů, šišky, mechy, včely, hmyzí křídla i svoje ruce. Naučily k pozorování používat lupy a mikroskopy. Zajímavé bylo i kouzlení s vodou. Nakonec si všichni s chutí pohráli s roboty Bee-Bot, které děti už znají z mateřské školy. Naprogramovat jejich pohyb po hrací desce tak nebylo vůbec těžké a dokonce děti naučily roboty i tancovat. Dopoledne v příjemném prostředí Půdy bylo velice inspirující a děti získaly mnoho podnětů pro další pozorování přírody. O zájmu dětí svědčí i rozhodnutí brzy Půdu zase navštívit.
Ve středu 9.3. jsme se rozloučili se zimou a naposledy jsme si byli zabruslit v Poličce. Bruslit jsme byli celkem třikrát a u dětí bylo znát velké zlepšení bruslařských dovedností. Tak zase za rok.
Páteční hodinu dějepisu jsme věnovali tématu - MASOPUST. Proč lidé vlastně tento svátek slaví? Kde se vzala tato tradice? Tyto a další otázky jsme si zkusili zodpovědět v naší hodině. Nemohla ani chybět malá vědomostní soutěž:-)
Jak zprostředkovat žákům co nejefektivněji téma holocaust? Tomuto tématu jsme s deváťáky věnovali v dějepise spoustu času. Napadlo mě, že by bylo zajímavé žáky seznámit i s četbou s touto tematikou - Čtením ke kritickému myšlení. Oslovila jsem s tímto nápadem slečnu knihovnici Zdislavu Klodnerovou, která mi pomohla vybrat 5 knih - Deník Anny Frankové, Chlapec v pruhovaném pyžamu, Svědkové z továrny na smrt, Transport za věčnost a Labyrint nedokončených setkání. Jak tato "dvouhodinovka" strávená v knihovně vypadala? Žáci byli rozděleni do skupinek po 5 a každá skupina měla za úkol vyplnit pracovní list. Na tomto pracovním listě byla vždy ukázka z knihy a k ní různé úkoly (můžete si prohlédnout). Druhou hodinu následovala reflexe, kdy vždy každá skupina prezentovala vybranou knihu a povídali jsme si o ní. Závěrem bych chtěla moc poděkovat slečně knihovnici Zdislavě Klodnerové, která mi s projektem moc pomohla. Dokonce vypracovala dva pracovní listy a zúčastnila se i reflexe. Je smutné, že když chce člověk žákům zprostředkovat hrůzy druhé světové války, vypukne v Evropě válka o Ukrajinu...
Bylo by škoda nevyužít další zimní pohybovou aktivitu.
Zimní stadion Polička
Prosinec je měsíc magického času plného očekávání a těšení se.
2.12.2021 se uskutečnil třídní florbalový zápas.
V týdnu od 24.1. do 28.1. se uskutečnil lyžařský výcvik žáků 7. ročníku. Tentokrát na nás čekal upravený svah v Hamrech. Výcviku se zúčastnilo celkem 21 žáků, kteří byli rozděleni do dvou družstev. Všichni žáci si zaslouží pochvalu za předvedené výkony a také za odvahu během prvních jízd z úplného vršku hamerské sjezdovky. I když se nám během celého týdne nevyhnula některá protiepidemická opatření, tak jsme si lyžování užili a jsme rádi za společně strávené dny.
Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies