Ze života školy

Zdravé stravování - zdravá svačina

Zdravé stravování - zdravá svačina

Sport a zdravá výživa jdou ruku v ruce, proto jsme se s děvčaty domluvily, že v rámci tělesné výchovy se zaměříme také na zdravé stravování. Tentokrát přišly na řadu svačiny do školy. A co že dobrého jsme vykouzlily? Jáhlovou kaši s ovocem, ovesnou kaši s ořechy, ovocný salát s ořechy a pohankovými lupínky a pomazánku z avokáda s celozrnným pečivem a dýňovými semínky. Děvčata byla nadšená.

Návštěva Centra technického vzdělávání Půda

Návštěva Centra technického vzdělávání Půda

V pátek 18.3. jsme navštívili Centrum technického vzdělávání Půda při Městské knihovně v Poličce.  Děti se učily pozorovat, porovnávat a třídit různé přírodniny - větvičky jehličnatých i listnatých stromů, šišky, mechy, včely, hmyzí křídla,atd. Naučily se k pozorování používat lupy a mikroskopy. Dále se seznámily s prací 3D tiskárny a odnesly si jako dáreček dva vytisknuté dinosaury. Nakonec si všichni pohráli s roboty Bee-Bot. Naprogramovat jejich pohyb po hrací desce nebylo vůbec těžké a dokonce děti naučily roboty i tancovat. Dopoledne v příjemném prostředí Půdy bylo velice inspirující a děti získaly mnoho podnětů pro další pozorování přírody. 

Přírodovědný program a robotika

Přírodovědný program a robotika

V pátek 11.3. jsme navštívili Centrum technického vzdělávání Půda při Městské knihovně v Poličce.  Děti se učily pozorovat, porovnávat a třídit různé přírodniny - větvičky jehličnatých i listnatých stromů, šišky, mechy, včely, hmyzí křídla i svoje ruce. Naučily k pozorování používat lupy a mikroskopy. Zajímavé bylo i kouzlení s vodou. Nakonec si všichni s chutí pohráli s roboty Bee-Bot, které děti už znají z mateřské školy. Naprogramovat jejich pohyb po hrací desce tak nebylo vůbec těžké a dokonce děti naučily roboty i tancovat. Dopoledne v příjemném prostředí Půdy bylo velice inspirující a děti získaly mnoho podnětů pro další pozorování přírody.  O zájmu dětí svědčí i rozhodnutí brzy  Půdu zase navštívit.

Holocaust

Holocaust

Jak zprostředkovat žákům co nejefektivněji téma holocaust? Tomuto tématu jsme s deváťáky věnovali v dějepise spoustu času. Napadlo mě, že by bylo zajímavé žáky seznámit i s četbou s touto tematikou - Čtením ke kritickému myšlení. Oslovila jsem s tímto nápadem slečnu knihovnici Zdislavu Klodnerovou, která mi pomohla vybrat 5 knih - Deník Anny Frankové, Chlapec v pruhovaném pyžamu, Svědkové z továrny na smrt, Transport za věčnost a Labyrint nedokončených setkání.  Jak tato "dvouhodinovka" strávená v knihovně vypadala? Žáci byli rozděleni do skupinek po 5 a každá skupina měla za úkol vyplnit pracovní list. Na tomto pracovním listě byla vždy ukázka z knihy a k ní různé úkoly (můžete si prohlédnout). Druhou hodinu následovala reflexe, kdy vždy každá skupina prezentovala vybranou knihu a povídali jsme si o ní. Závěrem bych chtěla moc poděkovat slečně knihovnici Zdislavě Klodnerové, která mi s projektem moc pomohla. Dokonce vypracovala dva pracovní listy a zúčastnila se i reflexe.  Je smutné, že když chce člověk žákům zprostředkovat hrůzy druhé světové války, vypukne v Evropě válka o Ukrajinu... 

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies